De ce sunt semințele de chia un „superfood”?

chia1

Te-au innebunit toti prietenii cu revolutia „super-alimentelor”? Ii tot auzi vorbind despre cum pun seminte de chia in orice si cum le-a schimbat complet relatia cu mancarea. Sigur, e mai precaut sa fii sceptic, mai ales cand vine vorba de niste seminte minuscule care au capatat din ce in ce mai mult teren in ultimii ani, de cand cu nebunia mancatului sanatos, dupa ce nu prea au fost luate in seama multe secole, de la maiasi si azteci incoace. Unde mai pui ca nu sunt nici tocmai ieftine. Dar daca vrei sa testezi cu adevarat ce inseamna un „superfood”, semintele de chia cu siguranta te vor converti.cu siguranță te vor converti.

Continuarea

Ceai vs. cafea – care e de fapt alegerea mai sanatoasa?

ceai-cafea1„Nu-mi place cafeaua, dar o consum pentru ca am tensiunea mica.” „Ceaiul nu ma tine treaz.” „Nu pot trai fara cafea.” „Nu-mi place ceaiul! Mi-a bagat mama pe gat numai ceaiuri de tei si musetel cand eram mica!” „Nu-mi place gustul cafelei, deci beau ceai, mai ales ca are mai putina cofeina!”

Suna familiar? Miturile legate de consumul cafelei sau al ceaiului sunt unele dintre cele mai raspandite din educatia noastra alimentara. Dar inainte sa facem o mica incursiune in lumea lichidelor calde pe care alegem sa le consumam zilnic cu sfintenie, e bine sa intelegem distinctia intre infuziile de plante si fructe, si planta de ceai, oricat de banal ar suna. Chiar daca toate sunt puse sub denumirea generica de ceai, acesta reprezinta de fapt o singura planta (Camellia sinensis). A, stai… ceai verde si negru, nu? Ei bine, nu doar. Exista mai multe soiuri, dar difera nivelul de oxidare si procesul de prelucrare, din care rezulta ceaiul alb, galben, verde, oolong, negru, pu-erh. Deci haideti sa vedem ce auzim cel mai des despre bauturile noastre preferate.

Continuarea

Constipatia – un simptom, nu o boala

constipatie1Fiind una dintre problemele de sanatate cu care ne confruntam cel mai des, dar si una dintre cele mai ignorate, constipatia este fie un subiect tabu, fie avem conceptii gresite despre aceasta.

Constipatia are numeroase cauze, si apare nu doar la cei predispusi la aceasta conditie (copiii aflati in anumite faze de crestere, femei gravide, varstnici), ci la o buna parte din populatia globului. Definitia general-acceptata spune ca reprezinta aparitia scaunului la mai mult de doua zile prin incetinirea tranzitului intestinal, precum si greutate in eliminare acestuia. Dar definirea precisa este problematica – doctorii privesc constipatia din punct de vedere temporal (mai putin de 3 scaune pe saptamana, sau unul singur in mai mult de 7 zile, in cazul celei severe), in vreme ce pacientii se refera la dificultatea cu care elimina scaunele, consistenta acestora sau la senzatia de a nu le fi eliminat in totalitate.
Continuarea

Masa de sarbatori – mai sanatoasa, dar la fel de gustoasa

christmas-table-1909796_1920

Mai sunt doar cateva zile pana la Craciun si cum ne-am obisnuit de ceva vreme, cel mai mult timp probabil ca il petreceti cumparand de-ale gurii.

Pentru ca e luna exceselor, iar pe masa de sarbatori ingredientul principal pare a fi mereu porcul, ne-am gandit sa va povestim un pic despre cum va puteti bucura de bucatele mult-asteptate, dar fara sa va simtiti imbuibati, ori sa adaugati cateva kilograme bune la cantar.

Continuarea

Ce mancam in postul Craciunului?

A inceput postul, acea perioada de 40 de zile din an dinaintea Craciunului in care majoritatea oamenilor aleg sa se detoxifice fizic si spiritual.

Meniu de post

Meniu de post

Alegem sa postim miercuri si vineri, doar prima si ultima spatamana, sau intreaga perioada, fiecare din diverse ratiuni:  religioase, influenta familie sau din dorinta de a fi cool. Unii, mai „docti” considera ca este o perioada tocmai buna pentru detoxifiere – cuvantul de pe buzele tuturor –  avand in vedere ca urmeaza sezonul ospaturilor in care porcul este in centrul atentiei.

Cei care nu postesc, aduc diverse argumente, fie ca sunt bolnavi sau prea ocupati, prea tineri, prea batrani si asa mai departe. Oricum ar fi, postul devine un subiect extrem de popular si toata lumea devine experta in retete vegetariene cat si in avantajele si dezavantajele acesteia.

Dar ce mananca persoanele care decid sa posteasca? Continuarea

Dieta alcalina – o alegere la moda sau o alegere sanatoasa?

Dieta alcalina

Dieta alcalina

Totul porneste de la faptul ca intr-o celula bolnava, respectiv intr-un organism bonav,  pH-ul acestuia este acid. Aceasta fapt este o certitudine! Atunci intrebarea fireasca ar fi: daca mentinem pH-ul bazic nu ne mai imbolnavim?
Unele raspunsuri sunt vehement afirmative. Altele sustin ca astfel ne ferim de multe afectiuni si/sau tratam unele deja existente.
Atunci o alta intrebare se formuleaza in mintea noastra: cum ne mentinem mediul alcalin? Putem noi sa facem asta constient? Sau organismul nostru nu isi face treaba dupa cum stie el mai bine de mii de ani?  Continuarea

Nu trebuie sa devii vegan peste noapte!

Nu trebuie sa devii vegan peste noapte si nici sa mananci varza kale in fiecare zi!

Odata cu numeroasele dovezi stiintifice care leaga aparitia bolilor de o alimentatie gresita si un stil de viata nesanatos, din ce in ce mai multi oameni isi indreapta atentia spre ce pun in farfurie.

Ghimbir

Ghimbir

 

Alimentele de tip hrana functionala (ghimbir, nuci de macadamia, germeni de grau, kale etc.) sunt din ce in ce mai populare devenind subiectul principal al numeroaselor articole publicate pe bloguri de lifestyle si sanatate, fiind ulterior distribuite masiv pe retelele de socializare.  Continuarea

20 de Beneficii uimitoare ale consumului Uleiului de cocos – a doua parte

Coconut oil

Coconut oil

11. Trateaza afectiunile pielii (eczeme, arsuri, dermatite, psoriazis, matreata)
Uleiul de cocos este un excelent demachiant si hidratant dar poate in acelasi timp sa trateze multe probleme ale pielii. Acizii grasi (Carprilic si Lauric) din uleiul de cocos reduc inflamatiile interne si externe si hidrateaza, fiind astfel o solutie excelenta pentru problemele tuturor tipurilor de piele.
El protejeaza pielea si are multiantioxidanti care il fac ideal pentru vindecarea sa. Mai mult decatatat, proprietatile sale anti microbiene echilibreaza nivelul bateriilor precum candida si a fungilor din organism care sunt cauza numeroaselor afectiuni dermatologice.

12. Previne afectiunile gingivale si caderea dintilor  Continuarea

20 de Beneficii uimitoare ale consumului Uleiului de cocos – prima parte

Ulei de cocos

Ulei de cocos

Peste 1500 de studii din lumea intreaga demostreaza faptul ca uleiul de cocos este unul dintre cele mai sanatoase alimente de pe planeta. Proprietatile magice ale consumului uleiului de cocos par sa fie date de trio-ul de acizi grasi cu lant mediu pe care ilcontine: acid lauric, caprilic si capric, dupa cum scrie nutritionistul american Dr. Josh Axe. Spre deosebire de grasimile cu lant lung, acestea sunt mult mai usor de digerat, fiind procesate direct de ficat si transformate direct in energie si nu in grasime, avandtotodataproprietati anti bacteriene si anti fungice.
Iata 20 din efectele benefice ale untului de cocos asupra sanatatii, dupa cum au demostrat oamenii de stiinta:
1. Tratament natural impotriva bolii Alzheimer’s
Digestia acizilor grasi cu lant mediu prezenti in uleiul de cocos creeaza cetone care reprezinta energie instant accesibila pentru creier. Cetonele asigura energie de care creierul are nevoie, aceasta fiind o alternativa la energia produsa de insulina in urma procesarii glucozei.
Studii recente au aratat ca de fapt creierul nostru isi produce propria insulina pentru a crea energie si a “incarca” celulele nervoase. Cum creierul unui bolnav de Alzheimer’s si-a pierdut aceasta abilitate, cetonele din uleiul de cocos reprezinta o sursa alternative de energie care ajuta la repararea functiilor creierului.  Continuarea

Efectul imunomodulator al ciupercii Reishi

Reishi Ganoderma

Reishi Ganoderma

Alergiile sunt afectiuni care declanseaza si intretin inflamatia timp indeungat. Substantele cu efect alergen ne inconjoara la tot pasul: praful si polenul, sporii de mucegai, parul animalelor de companie, substantele chimice cu roluri aromatizatoare si conservatoare din toate alimentele, acestea si multe altele sunt percepute de catre organism ca si corpi straini fata de care pornesc o intreaga reactie alergica.
In astfel de situatii celulele T helper 2 se activeaza si organismul incepe sa secrete Histamina.
Exista mai multe suplimente nutritive cu rol in mentinerea sub control a alergiilor si anumitor intolerante.
Ciupercile Reishi (Ganoderma Lucidum) fac parte dintre ciupercile cele mai vechi cultivate pentru beneficiile lor medicale.  Continuarea